APIE TARPUSAVIO RYŠIO SVARBĄ – „LĖLĖS“ TEATRO PREMJEROJE „ANGELIUKAS. ŽIRAFA. BATUKAS“
16891
post-template-default,single,single-post,postid-16891,single-format-standard,bridge-core-2.2.7,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-21.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive
 

APIE TARPUSAVIO RYŠIO SVARBĄ – „LĖLĖS“ TEATRO PREMJEROJE „ANGELIUKAS. ŽIRAFA. BATUKAS“

APIE TARPUSAVIO RYŠIO SVARBĄ – „LĖLĖS“ TEATRO PREMJEROJE „ANGELIUKAS. ŽIRAFA. BATUKAS“

Gegužės 6 d. žiūrovai kviečiami pamatyti Vilniaus teatro „Lėlė“ spektaklio vaikams „Angeliukas. Žirafa. Batukas“ online premjerą, o ją gyvai išvysti – jau gegužės 9 d., po petraukos savo veiklą atnaujinančiame teatre. Spektaklio režisierė – Agnė Sunklodaitė, dailininkė – Giedrė Brazytė, kompozitorius – Deividas Gnedinas, vaidmenis kuria teatro „Lėlė“ aktoriai Erika Gaidauskaitė, Šarūnas Gedvilas, Lijana Muštašvili, Imantas Precas ir Dainius Tarutis.

Spektaklį pirmą kartą Vilniaus teatre „Lėlė“ imasi statyti režisierė A. Sunklodaitė – „Labaiteatro“ meno vadovė,  režisierė ir aktorė. Agnės kūrybinėje biografijoje – kelios dešimtys spektaklių, sukurtų Kauno nacionaliniame dramos teatre, „Labaiteatre“, Valstybiniame Vilniaus mažajame, Rusų dramos, Keistuolių teatruose, taip pat ir – Balstogės lėlių teatre Lenkijoje. Režisierės darbai nekartą nominuoti „Auksiniam scenos kryžiui“.

Vienos žinomiausių šiuolaikinio lėlių teatro dramaturgių Lenkijoje Martos Gusniovskos pjesė „Beprasmybė, Angeliukas, Žirafa ir Staliukas“ – tai kūrinys apie žmonių tarpusavio ryšio svarbą, apie tai, kad tikrai dideli ir geri dalykai nutinka tuomet, kai kuo nors rūpiniesi, o tikra laimė – žinoti, kad kažkam tu nuoširdžiai rūpi.

„Su M. Gusniovskos kūryba esu susipažinusi plačiai, perskaičiau nemažai jos pjesių, o vieną jų režisavau kartu su režisieriumi iš Lenkijos. Šio spektaklio pjesė yra viena ankstyvųjų dramaturgės kūryboje. Jos pasirinkimą padiktavo ne tik teatro erdvė, pjesės tinkamumas būtent 5-8 m. vaikų amžiaus grupei, kuriai ir norėjau pastatyti spektaklį, bet ir tai, kad mane sužavėjo paties kūrinio mintis“, – atskleidžia A. Sunklodaitė.

 

Spektaklio siužetinį pagrindą sudaro istorija apie Žirafą, kuriai siaubingai nesiseka ir nevykėlį Angelą sargą, kuris… pametė tą, kurį turi saugoti. Žirafos atsisako draugai, nes po gausybės ją ištikusių nesėkmių, aplinkiniai nusprendžia, kad ji pati nelaimes prisišaukia ir draugauti su Žirafa yra labai pavojinga. Tuo tarpu kažkur danguje gyvena Angelas sargas, kurio sargu jau nieks nebevadina, nes jis niekam tikęs – pametė tą, kurį turėjo saugoti… Po daugelio išbandymų Žirafa ir Angelas sargas susitinka. Ir tada įvyksta stebuklas.

„Noriu, kad kalbėtume apie tai, kaip esame svarbūs vienas kitam, kaip yra svarbu rūpėti ir rūpintis kitu. Manau, kad Dievas sukūrė netobulą pasaulį ir tame netobulume slypi grožis. Tačiau su vaikais norisi kalbėti apie tai, kaip svarbu rūpintis šalia esančiais šiame netobulame pasaulyje. Mes galime vienas kitam padėti, būti angelais sargais“, – teigia režisierė.

Dailininkės G. Brazytės sukurtoje scenografijoje bus naudojamas vadinamasis „juodasis kabinetas“, kuriame stebuklingai atsiras ir netikėtai pradings spektaklio personažai. Aktoriai, valdantys lėles, ne tik joms padės įgyvendinti sudėtingiausius judesius ir tarsi angelai sargai saugos jų gyvavimą, veiksmus, padės išvengti kritimų, bet ir pasitelks tantamareskos, t.y. iliuzinio meno principą, kai vienu metu naudojamas tiek aktoriaus veidas, tiek lėlė. Toks tarytum gyvo plano atsiradimas čia atlieps pjesės siužetinę angelų sargų liniją, o taip pat – idėjinę ryšio tarp žmonių svarbą.

Vilniaus teatro „Lėlė“ inf.

No Comments

Post A Comment